A miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon által létrehozott Komplex Tanulói Támogató Rendszer célja az, hogy saját értékrendjének, elhivatottságának, szellemiségének és elvárásainak megfelelően a tanulók képességét, tudását, és körülményeit megfelelő mértékben feltérképezze, azonosítsa, majd a KTR-ben megfogalmazott alapelvek szerint gondozza és fejlessze azokat a tanácsadás keretein belül.
Koordinátora: Sáfrány-Tóth Katalin munkaközösség-vezető
A Komplex Tanulói Támogató Rendszer 5 munkacsoportból áll:
1. Szociális és életvitel munkacsoport
Megbízott csoportvezető: Estók István iskolalelkész, lelkigondozó
A szociális és életvitel tanácsadás célja a gimnáziumban:
- önismereti információ nyújtása
- egy akut probléma megelőzése
- egy akut probléma kezelése
- egy krónikus probléma felismerés
- praktikus ismeretek /készségek átadása
- a „problémás” diákok felismerése
- megfelelő segítségnyújtás
2. Tanulmányi tanácsadói munkacsoport
Csoportvezető: Kerboltné Tóth Edit - tanulmányi igazgatóhelyettes
Tanulmányi tanácsadás célja a gimnáziumban:
- Tanuláshoz szükséges alapkészségek fejlesztése (figyelem, emlékezet, gondolkodás, szókincs, olvasás, írás)
- Megfelelő tanulási környezet kialakítása
- Hatékony tanulási szokások kialakítása
- Megfelelő tanulás iránti attitűd kialakítása
- A tanulás iránti motiváció kialakítása
- Tanulási technikák és stratégiák begyakoroltatása
3. Tehetséggondozó munkacsoport
Csoportvezető: Horváth László – tehetség koordinátor
A tehetséggondozás feladatai:
- Már az előkészítő során készüljenek előzetes tehetségfelmérések.
- Készüljenek olyan tesztek, amelyek segítségével az osztályfőnökök és szaktanárok felmérhetik a tehetségeket
- Kommunikációs és személyiségfejlesztő szakkörök a tehetséges diákoknak.
- A fejlesztő munkát hatékonyabbá tesszük a differenciált tanulásszervezés, kooperatív technikák, projektmódszer és tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazásával.
- Mentorprogram bevezetése
- A tehetséggondozó munkában a gimnázium és kollégium együtt kínáljon széles palettát.
- A tehetséges diákokról készült fényképek az iskolában legyenek láthatóak.
- Már jól bevált tevékenységeinkhez ragaszkodjunk.
4. Pályaorientációs munkacsoport
Csoportvezető: Takács Judit – biológia – földrajz szakos tanár, osztályfőnöki munkaközösség vezető
a.)A pályaválasztás tanácsadói csoport célja: A pályaorientáció általános célja, hogy segítse a tanulók pályaválasztását.
b.)Összetevői:
- az egyéni adottságok, képességek megismerésén alapuló önismeret fejlesztése
- a legfontosabb pályák, foglalkozási ágak tartalmának, követelményeinek és a hozzájuk vezető utaknak, lehetőségeknek megismerése (tevékenységek és tapasztalatok szükségesek hozzá)
- a lehetőségek és a valóság, a vágyak és a realitások összehangolása
5. Lelkigondozói munkacsoport
Csoportvezető: Estók István iskolalelkész, lelkigondozó
- A csoport feladatai, célkitűzése:
- Lelkigondozás (cél a személyes kapcsolatépítés a gyerekekkel). A bejövő évfolyamokon beosztás szerint párosával szervezzen ismerkedő beszélgetést.
- Igei alkalmak koordinálása, szolgálatok beosztása, beosztás szerinti ráeső rész végzése.
- Mályi program szakmai részének koordinálása - jelenjen meg a Mályi programban (foglalkozások tartása szociális munkással, pszichológussal)
- Szeretetszolgálat szakmai részének koordinálása (felkészítés-lezárás; szociális munkással egyeztetve)
- Lelkigyakorlatos alkalmak – a 9. és a 12. évfolyamon lenne elsősorban létjogosultsága a meglévő programjaink mellett…
- Kollégiumi beszélgetések kötetlenül (lehetőség szerint hetente egyszer jelenjen meg a kollégiumban)
- Különböző csoportok, foglalkozások vezetése diákok és szülők felé (téma szerinti, önismereti, bibliodráma).
- Kapcsolattartás a gyülekezetekkel (az egyetemi gyülekezetekkel is)
- gyülekezeti kiszállások szervezése és lebonyolítása (az osztályok gyülekezeti látogatásain túl félévente 2)
- MTGY koordinálása, felkészítése, kísérése
- Imaközösség, imaélet (nem a presbitériumhoz tartozó feladatok átvételével)
- Különböző lelki programok (pl. Ez az a nap, Csillagpont) utazásainak megszervezése – így több lehetőségünk nyílna iskolai csoporttal képviseltetni magunkat egyházi rendezvényeinken.
- ACSI konferenciákra kísérés
- Csendesnapok programjainak szervezése, lebonyolítása (vallástanárokkal)