Ha figyelemmel kísérjük a tudomány, az ipar, vagy akár a közigazgatás változásait, a digitális módszerek és eljárások rohamos fejlődését tapasztaljuk. Kétségkívül, a jövő a digitalizációjé. Az oktatásba is egyre elterjedtebbek a digitális módszerek, a virtuális valóság (virtual reality) és a vegyes valóság (mixed reality) oktatási módszereinek térhódítása várható. A tanulók digitális kompetenciafejlesztése is azt kívánja, hogy az intézmények egyre nagyobb figyelmet fordítsanak erre a területre.
Az EFOP-3.2.15-VEKOP-17-2017-00001 „A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása” elnevezésű projekt keretei között az Oktatási Hivatal és a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ által meghirdetett pályázaton az intézmény két digitális szakértője, Skultéty Zoltánné és Kissné Fodor Tímea valamint háromtagú küldöttsége, Kerboltné Tóth Edit igazgatóhelyettes, Dóka Erzsébet szaktanár és Ábrám Tibor igazgató három másik középiskolából érkező, összesen 22 pedagógusból álló csoport tagjaként vehettek részt Finnországban négynapos szakmai úton.
A Lévay küldöttsége. Balról-jobbra: Kerboltné Tóth Edit tanulmányi igazgatóhelyettes, Dóka Erzsébet MS tanácsadó, Ábrám Tibor igazgató, Kissné Fodor Tímea és Skultéty Katalin digitális szakértők.
A finn oktatási rendszer gimnáziumi és szakképző intézményeiben, az xEdu oktatási startup cégeinek inkubátorházában, valamint a Helsinki Egyetem Mixed Reality és Virtual Reality oktatásban történő alkalmazásával foglalkozó kutatócsoport előadásaiból és gyakorlati bemutatóin keresztül nyerhettek betekintést a finn oktatási rendszerbe, különös tekintettel a digitális módszerek és tartalmak alkalmazásába.
A pedagógus csoport találkozott dr. Urkuti György Magyarország Finnországba akkreditált nagykövetével is.
A magyarországi pedagógus csoport dr. Urkuti György nagykövettel (öltönyben)