Ugrás a tartalomra Ugrás a főmenüre Ugrás a láblécre

Fenntarthatósági témahét 2024. január 22-25.

2024. január 22-25 között tartotta iskolánk a Fenntarthatósági témahetet. Sokféle tevékenység és program várta iskolánk tanulóit.

A 11. évfolyamos diákok “Mindenünk a víz” címmel projekteken dolgoztak az első félévben a természettudomány tantárgy keretén belül. Feltérképezték Magyarország vízkészletét és vízgazdálkodását, bizonyítékot kerestek az ország kiszáradására, megnézték milyen hatása van a vízkészletünkre a klímaváltozásnak. Megnézték mi az a szürke víz és mire használható, valamint utánanéztek, hogy az akkumulátorgyárak telepítése hogyan veszélyeztetik ivóvízkészletünket.

A projektjeik termékei poszterek lettek, melyeket az iskola tanulói a második emeleten tekinthettek meg.

Készültek még előadásokkal is a 11.-esek az osztályok számára, melyeket természettudományos órákon mutattak be nekik, egy játékos kvíz lezárással. A bemutatott előadások a következők voltak:

A klímaváltozás megjelenése Magyarországon  

A szürkevíz és hasznosítása 

Milyen hatása lesz ivóvízkészletünkre az akkumulátorgyáraknak  

Magyarország vízgazdálkodása 

Magyarország vízkészlete  

Sós vagy édes  

 

A német munkaközösség is csatlakozott a Fenntarthatósági témahéthez, hiszen a Bibliai szövegértési verseny német nyelvből a VÍZ témájának felhasználásával került megrendezésre november 16–án. Ebben a tanévben a történetek kiválasztását a témahét mottójához igazítottották: „A víz, mint éltető forrásunk”.

A Bibliából olyan történeteket választottak a felkészüléshez, melyek a vízhez kapcsolódnak. Így például a Noé bárkájának és az özönvíznek, vagy Jézus vízen járásának és Pál apostol Rómába történő utazásának történetét.

Ezekből a tanulók előzetesen felkészültek és az írásbeli versenyen német nyelven nyelvvizsga, ill. érettségi típusú szövegértési feladatokat oldottak meg.

A januári utolsó héten pedig a saját németet tanuló diákjaink tölthettek ki német nyelvű kvízt a Fenntarthatósági hét témájában.

Mindenünk a víz!” címmel fotópályázatot is hirdettünk, amelyre a diákok nagyon szép képeket küldtek be. Erről szavazást is tartottunk, így az iskola közössége megválasztotta a legszebb képet. 

A 2.-4. órák utáni szünetekben INTERAKTÍV JÁTSZÓHÁZ várta az érdeklődő diákokat a 2. emeleten, aki pedig tudását szerette volna megméretni, azok totókat tölthettek ki.