Ugrás a tartalomra Ugrás a főmenüre Ugrás a láblécre

1. mérföldkő

2023.06.01-2024.05.31.

A Hatvani Tankerületi Központ, mint konzorciumvezető a „Tehetséggondozó diáklaborok fejlesztése Észak-Magyarországon” című XIA-DIÁKLABOR-23-04 azonosító számú projektre összesen 173.793.020 Ft, vissza nem térítendő támogatást kapott, amelynek forrása Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény LXII. Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap fejezet 2. Innovációs Alaprész címe.

A Pályázó konzorcium tagjai: a Hatvani Tankerületi Központ, mint Konzorcium vezető 82.249.520 Ft, a Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon, mint Konzorciumi tag 73.500.000 Ft és a Miskolci Tankerületi Központ, mint Konzorciumi tag 18.043.500 Ft támogatáshoz jutott.

A projekt tárgya az Észak Magyarországi konzorcium három intézmény diáklaborjainak fejlesztése, a szakmai munka iskolán kívüli kiterjesztése. 

kép

A projekt során külsős, azaz intézményen kívüli 7-13. évfolyamos diákok számára biztosítunk helyet, és lehetőséget a labor,- és kutatómunkára, megadva nekik ehhez a szakmai, eszközbeli és módszertani segítséget.

A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon egyik célja, hogy a diákokat a természettudományos pályák felé orientálja. 

Lehetővé tesszük a saját diákjaink mellett a régió tanulói számára is, hogy a pályázat során fejlesztett laborokban tanuló kísérleteket végezzenek, így közelebb kerüljenek a természettudományos gondolkodáshoz. A projekt egy kiváló lehetőség az iskolák közti kapcsolatok kiépítésére, a tudományos ismerek megosztására, akár nemzetközi szinten is.

Az első mérföldkő ideje alatt, mely 2023. június 1.-től 2024. május 31.-ig tart számos szakmai programot valósítottunk meg, mint például kémia,- fizika,- biológia laborórák, robotika és virtuális valóság foglalkozások és tehetséggondozás. Kutatómunka keretein belül vizsgáljuk a víz minőségével kapcsolatos információkat és felfedezzük a robotika világát. Valamint sor került a munkához szükséges eszközök és anyagok beszerzésére is, mint például laptopok, fejlesztő számítógép, robotkar, 3D nyomtató, Ambu baba, oldatok, stb.

A Tehetséggondozó foglalkozások célja a természettudományos kutatás elméletének és gyakorlatának megismerése volt saját tapasztalatokon keresztül. A gyerekek megtanulták az információk megszerzését, ellenőrzését, az azokhoz való kritikus hozzáállást és a saját következtetések levonását, végül a tanultak alkalmazását.

A projektfoglalkozások a tudományterületek egy-egy speciális részét érintették, mint például a mesterséges intelligencia, virtuális valóság. Itt az MI működését, használatát ismerhették meg a diákok és megtanulták összekapcsolni a robotika és az MI adta lehetőségeket. Elsajátíthatták a tárgyalkotási technikákat úgy, mint a lézervágás és a 3D nyomtatás.

Az Elsősegélynyújtás a gyakorlatban foglalkozás a krízishelyzetek kezelésére tanította a résztvevőket. Az alapvető elsősegély nyújtási technikákkal ismerkedtek meg a tanulók.

A tanulás támogatása coaching technikával vagyis a hasznos készségek kifejlesztése az önmenedzselés és tudásépítés területén egyénre szabott foglalkozáson módszertani tanácsok hangoztak el a tanulás segítése céljából és tanulási program került kialakításra.

A tudományok népszerűsítése is fontos része a projektnek. Ezért rendeztük meg a Kutatók éjszakáját, amikor is sok érdeklődő látogatott el az iskolánkba és kapott érdekességekben gazdag ízelítőt a természettudományok világából.

A projektben az első mérföldkő ideje alatt több, mint 160 alkalommal több, mint 200 intézményen kívüli tanuló vett részt a laborfoglalkozásokon és a programokon.

Tapasztalatunk szerint a projekt nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a diákok tapasztalati úton ismerhessék meg a természettudományok világát. A tanulók minden foglalkozás után lelkesen és új élményekkel gazdagodva távoznak a laborból.

Köszönjük a támogatást!

1. mérföldkő