Galériák

Őseink nyomában - Határtalanul

„ Él még az Isten, magyarok Istene?”- Őseink nyomában- Határtalanul

Április 05-én Debrecenbe utaztunk a 10/ a osztállyal, hogy a „Határtalanul” program első helyszínén fogadjuk nagyenyedi vendégeinket.

Az együtt töltött négy nap programja, ahogy ezt a cím is mutatja, Arany János és a reformáció téma köré volt csoportosítva.

Pénteken, Gönczy Mónika Arany kutató segítségével azokon a helyszíneken jártunk a városban, amik kapcsolatosak e két témával. Irodalmi Múzeum, Aranybika szálloda, Református Kollégium, Nagytemplom, Reformációs emlékpark, és az Egyetem voltak az állomások.

Másnap zempléni kirándulásunk volt. Vizsolyban megnéztük a Biblia nyomtatását, és átmentünk a templomba. az első magyar nyelvű, nyomtatott Biblia helyszínére. Göncön megtekintettük a Biblia Múzeumot, majd megnéztük a Füzéri várat és a Károlyi kastélyt Radványban.

Vasárnap az Avasi templomban közös istentiszteleten vettünk részt. Körbevezettük őket az iskolánkban, majd elkészítettük az Arany János képmásával díszített molinót, ami a közös vállalásunk egyik eleme. Az Avasi kilátó megmászása után egy rövid városnézésre vittük vendégeinket. Este vidám zárást követően egy rögtönzött táncházzal zártuk a napot.

Hétfőn abban a reményben vettünk búcsút, hogy nemsokára viszontlátjuk egymást Nagyenyeden.