Életjel Ausztráliából 3.

A félidőt átlépve nagyon felgyorsultak az események körülöttünk. A kéthetes Holiday’ mindkettőnk számára felejthetetlen élményekkel volt teli.

A szünet első felében néhány tengerparton jártam a „családommal”, például a Hyams Beach-en, ami a világ legfehérebb tengerpartjai közé tartozik. A kedvencem mégis Kiama Beach volt, azon belül is a Blow hole nevezetű „vízi tűzijáték”.

Húsvét hétfőn természetesen nem maradhatott el a híres magyar hagyomány, a locsolkodás. Az itteni ’apukám és bátyám’ egy-egy rövid magyar locsolkodó verssel és egy nagy pohár vízzel készültek. Másnap ellátogattunk az Easter Show-ra, ahol különböző állatos műsorokon voltunk, és egy kicsit jobban beleláthattam az ausztrál kultúrába.

A szünet utolsó három napján Hunter Valley-ben voltunk, ami egy csodálatos turistaparadicsom, rengeteg hotellel, gyárral és borvidékkel körülvéve. Voltunk a Hunter Valley Gardens-ben, ahova egy egész nap is kevés volt, hogy mindent részletesen megnézzünk. Később elmentünk minigolfozni, ami nagy élmény volt. Hazafelé megálltunk a tengerparton, ahol híres ’fish and chips’-et ebédeltünk.

Áron néhány napot Melbourne-ben töltött a „családjával”, saját szavait idézve:

„Melbourne-ben rengeteg szép régi és egyben új, modern épület is van, rengeteg művészeti galéria és múzeum. Itt találhatóak Ausztrália legjobb éttermei is, egyszóval egy gyönyörű kultúrváros.

Másnap kezdődött az iskola, az első három óránk helyett ’cross country’ volt, majd a szokásos óráinkkal folytatódott a napunk. A hét folyamán új sportot kellett választanunk erre a szemeszterre,

Áron az iskola foci csapatának, én pedig az iskola lány softball (baseball) csapatjának lettem a tagja. Az első megmérettetésen már túl vagyunk, győztesen mehettünk vissza az iskolába a mérkőzés után.  Az elmúlt héten két kiránduláson is voltunk, az egyik egy tanulmányi kirándulás volt a mezőgazdaság osztályunkkal, a ’Leppington Pastoral Company’-nál. A másik kiránduláson az első osztályosokkal a Featherdale Wildlife Park-ban voltunk. Vendéglátóink nagyon aranyosak voltak, rengeteget beszélgettünk és szórakoztunk velük.

A jövőhéten egy ’Internatonal Student Lunch’ illetve ’Dinner’ is vár ránk. Az ebédre Áron és én magyar palacsintát, linzert és islert fogunk készíteni desszertnek. A hónap végén én az angol osztályommal Sydney-be fogok menni egy színdarabot megnézni.

Köszöntünk benneteket innen messziről és kitartást kívánunk mindannyiótoknak az évvége kapcsán.